loading...

business cards

بازدید : 1022
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 6:49

تاریخچه تابلو فلکس

تابلو فلکس چهره از حدود سال ۱۳۷۵ وارد بازار ایــران شد و در آن زمان به نسبت دیگر تابلو های تبلیغاتی به نظر نوروفروغ پردازی و تنوع جلوه های بصری در موضع زیاد خیر و خوبی قرار داشت .

طرح های تابلو فلکس در بالا به وسیله استیکر ( Sticker ) یا این که برچسب در رنگ های متعدد بر روی متریال فلکسی چسبانده می‌شد . براین اساس که بعداز برش استیکر به انواع گوناگون , با پاره ای نمدار کردن متریال فلکسی ( معمولاً به وسیله محلول آب و ریکا ) , استیکر ها را روی آن چسبیده می‌شد و بعلت نمدار بودن فلکس , استیکر ها براحتی بروی فلکسی قدرتمند به جابجایی می بودند و در غایت بعداز معین شدن مکان ظریف استیکر , به وسیله کاردک پلاستیکی , هوا و نم ذیل استیکر بیرون می‌شد و استیکر بخوبی روی فلکس می چسبید . .

قطعـاً در آن زمان بدست آوردن هارمونی مطلوب برای طرح تابلو فلکس و پیاده سازی لوگو ها و علامت ها تجاری یگانه بـا استیکر , کاری مشقت بار و هنری محسوب میشد .

بعداز آن , روش ساخت تابلو فلکسی به وسیله استیکر , با وارد شدن چاپگر های فلکس منسوخ شد و تصاویر حقیقی وواقعی و چاپ شده جایگزین طرح های اسـتـیـکـری ماقـبل خویش شدند . .

تابلو فلکسی یـا تابـلو فـلکس فـیس ( Flex Face ) :

( فلکسی جور متـریال تابلوهای فلکس است ) فراوان پر استفاده و مرقون به صرفه می‌باشد چون علاوه بر نورانی بودن تابلو های فلکسی , روش فلکس آن براحتی قابل ردوبدل هست . می توان از این ویژگی جهت تغییر‌و تحول طرح تابلو های فلکس بعد از یکسری سال به کار گرفت و با این ایده اگر چه سال با هزینه ای مطلوب طرح تابلو های فلکسی صورت را پیدایش نمود .

ولی مسلماً تابلو های فلکسی نظیر کلیه تابلو ها نیاز به خدمت سالیانه هم خواهند داشت . بعنوان نمونه خدمت مهتابی ها و امکانات فروغ و روشنایی تابلو فلکسی که حتماً بایستی مورد دقت قرار گیرد . چون وقتی که برای واحد صنفی خویش تابلو تبلیغاتی به کار گیری میکنیم ; هر کدام از ما در خوشگل سازی شهر نقش موثری ایفا مینماییم .

از تابلو فلکسی می توان بعنوان تابلو راز درب , تـابـلـو مغـازه و شرکتهای , تبلیغات محیطی , تابلو دکان ها و در بعضا بیلبورد ها به کار گرفت .

تفاوت بنر و فلکسی

در واقع یکی‌از تفاوت های بخش اعظم بنر و تابلو فلکس , بضاعت عبور نوروفروغ از کالا فلکس است کهبنر به نظر ساختاری دارنده این ویژگی نیست . .

در سود برای تابلوهایی که نیازی به فروغ و روشنایی از پشت یا این که بکلایت ندارند , بنر تعیین قابل قبولی خواهد بود و بوسیله پرژکتور میتوان نوروفروغ مایحتاج بنر را محیـا نمود .

گونه پرینتر نيز در ابتدا بودن كيفيت چاپ نقش مضاعف مهمی داراست , به اين مفهوم كه در حالتی‌که شما برای چاپ خویش از بنر كُره ای استعمال كنيد اما دستگاهی كه با آن چاپ ميكنيد دارنده كيفيت پايين چاپ باشد , كار شما از كيفيت بالايی برخوردار نخواهد بود .

در حیث داشته باشید که فلکسی غالبا یه خرده تیره خیس از بنر چاپ میشود , دلیلش نیز به خاطر وجود چراغ مهتابی درون تابلو است , در صورتیکه فلکسی نظیر بنر چاپ شود در حین شب که مهتابی باطن تابلو روشن میشود فعالیت چاپ شده شما تا حد متعددی بی اکنون و بی رنگ و رو خواهد شد .

جزئیات و خصوصیات تابلو فلکسی

کـشور های تولیـد کننده متریـال فلکس یا این که فلکسی ( Flex – FLEXI ) ; کشورهای چـیـن و کـُره میباشند .

از شایسته ترین اشکال روکش تابلو فلکس مدل کره ای آن می‌باشد .

گونه های چينی فلکسی ها به طور معمول ۱۸ اُنس و گونه كُره ای آن ۲۰ اُنس مي باشد , در واقع متريال فلكسی به جنسی اطلاق مي شود كه نــور را از خویش عبور مي دهد .

تفاوت تابلو فلکسی و بنر چیست؟

یکی از مزایای تابلو های فلکسی ایستادگی در قبال فروغ آفتاب و گرمای شدید میباشد که همین مورد سبب شده تابلو فلکس در تمام بخش ها و موقعیت جوی‌بار مورد استعمال و دوست داستنی باشد .

ساخت تابلو فلکسی

جهت تامین نور و روشنایی تابلو فلکسی ازلامپ های فلوروسنت ( مهتابی ) به کارگیری میگردد و آیتم فراوان قابل قبولی برای جای گزینی تابلوهای مدل فریم پلاستیک است . روکش تابلو فلکس را غالباً به سه روش سپــری و لــولائی و پرچــی بر روی تابلو نصب مینمایند . نور و روشنایی استاندارد و مطلوب برای پشت تابلو فلکس در قبال هر ۳۰ و ۳۵ سانتیمتر یکی چراغ مهتابی است . طول یک مهتابی بـزرگ ۱۲۰ سانتیمتر و یک مهتابی کوچک ۶۰ سانـتیـمتر میباشد . ولی برای کاهش هزینه ساخت و انرژی می توان از پرژکتور ال ای دی ( نور و روشنایی پردازی از جلو ) یا این که ال ای دی‌های لقمه ای برای کاهش انرژی هم بهره برد .

روند ساخت تابلو فلکسی

به طور کلی اینگونه تابلو ها به ۴ صورت ساخته میگردند :

۱ - پباده سازی تابلو که به وسیله طراحان گرافیکی و بیشتر بوسیله اپلیکیشن فتوشاپ صورت می‌گیرد .

۲ - چاپ طرح بر روی متریال فلکسی که بوسیله دستگاه‌های چاپ out door صورت می‌گیرد .

۳ - تصحیح کردن کادر پروفیلی که فلکسی بر روی آن نصب می شود .

۴ - سطح نوروروشنایی پردازی : به سه نحوه نصب مهتابی بروی ورقهای گالوانیزه که اصطلاحا سینی مهتابی گفته می‌گردد و بصورت کشوئی در فریم پروفیلی قرار می گیرد یا این که نصب پرژکتور بر روی فعالیت یا این که نصب ال ای دی در پشت فعالیت صورت می‌گیرد . در حالتی که که نوروفروغ پردازی از روی فلکسی صورت گیرد , می توان عمق تابلو را به ۳ یا این که ۷ سانتی متر کاهش بخشید و نیز می توان بجای فلکس از بنر با انس بالا ( ۱۳ انس ) به کار گرفت .

فلكسی , فلکس يا به عبارت درست خیس ” فلكسی فيس ” متريالی است كه برای تابلوهای سردر فروشگاه ها , فروشگاهها , تابلوهای عابر پياده , بعضا از بيلبوردها و به صورت خلاصه برای تابلوهايی كه چراغ مهتابی دارا هستند استعمال ميشود . فلكسی یا این که فلکس دو مدل چينی و كُره ای دارااست , مدل چينی آن غالبا 18 اُنس و دسته كُره ای آن 20 اُنس ميباشد , متريال فلكسی به جنسی اطلاق ميشود كه نور و روشنایی را از خویش عبور ميدهد در حالی كه بنر اين امکان را ندارد و غالبا نور و روشنایی از جلو به آن تابانده ميشود , بنر نيز مانند فلكسی دو دسته چينی و كُره ای دارااست و هر دو دسته آن گراماژی در بین هشت اُنس تا سيزده اُنس را دارا هستند , تفاوت بنر چينی با بنر كُره ای در كيفيت چاپ و پایداری بنر است , بنر كُره ای از كيفيت چاپ بالا و همچنين ایستادگی بالاتری نسبت به بنر چينی شامل است , بنرهايی كه برای به کارگیری معمولی ميباشد غالبا آبادی اُنس چاپ ميشوند البته چنانچه بنر را برای تابلوهای راز در دکان به کارگیری ميكنيد كه قرار است نوروفروغ از جلو داشته باشند , توصيه ميشود از بنر سيزده اُنس به کارگیری كنيد , اما ميتوانيد در اين مورد با تابلو ساز خویش مشاوره كنيد .

جور پرینتر نيز در صدر بودن كيفيت چاپ نقش فراوان مهمی دارااست , به اين مفهوم كه در‌حالتی که شما برای چاپ خویش از بنر كُره ای استعمال كنيد اما دستگاهی كه با آن چاپ ميكنيد دارنده كيفيت پايين چاپ باشد , كار شما از كيفيت بالايی برخوردار نخواهد بود .

در حیث داشته باشید که فلکسی به طور معمول مقداری تیره خیس از بنر چاپ میشود , دلیلش نیز به خاطر وجود چراغ مهتابی درون تابلو است , در صورتیکه فلکسی مثل بنر چاپ شود در زمان شب که مهتابی باطن تابلو روشن میشود.

منابع مرتبط: چاپخانه دیجیتال

توضيحاتي در رابطه با تابلو هاي تبليغاتي فلكسي

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1785
  • بازدید ماه : 2252
  • بازدید سال : 22483
  • بازدید کلی : 1891190
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی